Tuesday 18 November 2008

Menghitung Nikmat Akbar




Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Tanpaku sedari, masa begitu pantas berlalu. Sehingga saat itu bakal muncul kembali setelah diundang sebagai tetamu Allah tahun ini. Alhamdulillah...segala puji bagi Allah yang mengaturkan segalanya untuk hambaNya.

Maha Suci Allah yang Maha Mulia, Maha Agung, kepadaMu kami sujud sembah, kepadaMu jua kami memohon pertolongan. Betapa besarnya nikmatMu ini yang Kau hadiahkan kepada kami. Semoga Engkau menerima kami seadanya kerana sesunguhnya kami selalu alpa dengan suruhanMu. Bimbinglah kami ke jalan yang Engkau redhai dan jangan Engkau ambil kembali nikmat iman dan taqwa yang telah Engkau anugerahkan kepada kami. Semoga kami akan menjadi hambaMu yang senantiasa bersyukur atas segala nikmatMu dan tidak kufur nikmat.

Ya Allah Tuhan yang Mentadbir Alam buana, tujuh petala langit dan bumi. Salam kami buat junjungan besar Nabi Muhamad s.a.w. dan para rasul serta nabi, dan para sahabat dan kerabatnya. Pautkan hati-hati kami untuk terus mentaati segala perintahMu dan meninggalkan segala laranganMu untuk menuju syurgaMu. Berikanlah kami kekuatan untuk mencontohi akhlak mulia junjungan besar Nabi Muhamad s.a.w.

No comments: